Welcome to navstat   Click to listen highlighted text! Welcome to navstat Powered By GSpeech

 

Xorijiy investitsiyalar o’z vaqtida va samarali o’zlashtirilishini ta'minlash uchun yangi nazorat tizimi joriy etiladi

Xorijiy investitsiyalar o’z vaqtida va samarali o’zlashtirilishini ta'minlash uchun yangi nazorat tizimi joriy etiladi
O’zbekiston Respublikasi Prezidenti Shavkat Mirziyoev raisligida 8 aprelь kuni joriy yilning birinchi choragida to’g’ridan-to’g’ri xorijiy investitsiyalar va xalqaro moliya tashkilotlari ishtirokidagi loyihalar amalga oshirilishini tahlil qilish, birinchi yarim yillikka doir vazifalarni belgilash masalalariga bag’ishlangan videoselektor yig’ilishi o’tkazildi.

Keyingi yillarda vazirlar va tarmoqlar rahbarlari hududlarga yuborilib, joylarda yangi korxonalar va doimiy ish o’rinlari tashkil etishni ta'minlaydigan investitsiya loyihalari ishlab chiqish hamda amalga oshirish bo’yicha yangi tizim yaratildi. Investitsiya muhitini yaxshilashga qaratilgan ko’plab imtiyoz va yengilliklar joriy etildi.

Xorijiy davlatlar va xalqaro moliya tashkilotlari rahbarlari, jahonning yetakchi ishbilarmonlari bilan muzokaralar o’tkazilib, mamlakatimizga bir necha o’n milliardlab dollar investitsiya jalb etish bo’yicha 700 ga yaqin investitsiya bitimlari imzolandi.

Bunday chora-tadbirlar natijasi o’sish sur'atlarida ko’zga tashlanmoqda. Xususan, o’tgan yili asosiy kapitalga investitsiyalar hajmi 18 foizdan ziyod o’sgan. Bu, o’z navbatida, sanoat ishlab chiqarishining 14,4 foizga ko’payishini ta'minlagan.

Muhim sifat o’zgarishi shundaki, ilgari to’g’ridan-to’g’ri xorijiy investitsiyalar ishtirokida hududiy loyihalar deyarli bo’lmagan bo’lsa, joriy yilda o’zlashtiriladigan to’g’ridan-to’g’ri xorijiy sarmoyalarning yarmi hududlar hissasiga to’g’ri keladi.


84e6860b-c808-fe8c-0f30-4ab928509739.jpg

2019 yilgi Investitsiya dasturiga muvofiq, jami 3 ming 200 dan ziyod investitsiya loyihasi doirasida qariyb 14 milliard dollar miqdoridagi kapital qo’yilmalarni o’zlashtirish rejalashtirilgan. Shundan 4 milliard dollardan ortiq to’g’ridan-to’g’ri xorijiy investitsiyalarni o’zlashtirish belgilangan.

Yig’ilishda mazkur investitsiya loyihalari tarmoqlar va hududlar kesimida tahlil qilinib, olib borilayotgan ishlar yuzasidan tegishli rahbarlarning hisobotlari eshitildi. Muddatidan kechikayotgan loyihalarning muammoli jihatlari muhokama qilindi.

Birinchi chorakda belgilangan mablag’lar o’zlashtirilgan bo’lsa-da, ayrim tarmoqlar va hududlarda ish qoniqarsiz ekani ko’rsatib o’tildi. Аxborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi, “O’zavtosanoat”, “O’zagrotexsanoatxolding” aktsiyadorlik jamiyatlari, “O’zeltexsanoat” uyushmasi rahbarlari, Qashqadaryo, Samarqand, Surxondaryo, Namangan, Farg’ona va Xorazm viloyatlari hokimlarining investitsiya bo’yicha o’rinbosarlari ogohlantirildi.

Davlatimiz rahbari investitsiyalarning o’z vaqtida o’zlashtirilishini ta'minlash uchun yangi nazorat tizimini joriy etishni taklif qildi. Unga ko’ra, to’g’ridan-to’g’ri xorijiy investitsiyalar ishtirokidagi barcha loyihalar to’rt ro’yxatga bo’linib, alohida va izchil nazorat qilib boriladi.

Birinchi ro’yxatga joriy yilda 3,6 milliard dollar xorijiy investitsiyalar o’zlashtirilishi mo’ljallangan 27 ta eng muhim strategik loyiha kiritiladi va u Prezidentning doimiy nazoratida bo’ladi.

Ikkinchi ro’yxat shu yili 1,3 milliard dollar xorijiy investitsiya o’zlashtiriladigan 65 ta yirik loyihadan iborat bo’lib, uni Bosh vazir nazorat qilib boradi.

Bosh vazir o’rinbosarlari nazorat qiladigan uchinchi ro’yxatga 407 million dollar xorijiy investitsiya o’zlashtirilishi rejalashtirilgan 65 ta loyiha kiritiladi.

To’rtinchi ro’yxatdagi loyihalarni hududlarga biriktirilgan markaziy idoralar rahbarlari va hokimlar nazorat qiladi.

Investitsiyaviy loyihalar ijrosi doimiy ravishda muhokama qilinib, muammolar tezkorlik bilan hal etib boriladi.

Prezident to’g’ridan-to’g’ri xorijiy investitsiyalar va xalqaro moliya institutlari mablag’larini jalb qilish borasida imkoniyatlar to’liq ishga solinmaganiga e'tibor qaratib, tarmoqlar va hududlarga oid yangi investitsiya loyihalarini ishlab chiqish zarurligini ta'kidladi.

Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligiga tarmoq vazirliklari bilan birgalikda neftь-gaz, kimyo, energetika, qurilish materiallari, mashinasozlik, elektr texnikasi sohalarida, shuningdek, hududlarda mavjud salohiyat va resurslardan kelib chiqib, har bir tuman va shahar bo’yicha qo’shimcha investitsiya loyihalari ishlab chiqish vazifasi qo’yildi.

Shakllantirilgan ushbu takliflar asosida mamlakatimizning elchixonalari bilan birgalikda yurtimiz va xorijda biznes-forumlar tashkil qilish, mahalliy investorlarning maqsadli taqdimotlarini o’tkazish bo’yicha topshiriqlar berildi.

O’zbekiston bilan ishlash istagini bildirgan xorijiy investorlar bilan mustahkam aloqa o’rnatib, loyihaning boshidan oxirigacha ularga yordam berish, oddiy qilib aytganda, ularni “qo’lidan yetaklab” natijani ta'minlash kerak, dedi Shavkat Mirziyoev.

Yig’ilishda Toshkent shahriga sarmoya jalb etishni kengaytirish, investitsiya loyihalari uchun yer uchastkalari va davlat mulki ob'ektlari berish borasidagi ishlar ham muhokama qilindi. Poytaxtimiz to’g’ridan-to’g’ri xorijiy investitsiyalarni jalb qilish bo’yicha barchaga o’rnak bo’lishi lozimligi ta'kidlandi.


2804402e-743c-612e-7512-eb7ed4c52bcc.jpg

Hududlar va tarmoqlarda loyihalarning amalga oshirilishini monitoring qilish, yuzaga kelgan muammolarni tezkor aniqlab, hal etish bo’yicha elektron axborot tizimini qisqa muddatda ishga tushirish zarurligi qayd etildi.

Xalqaro moliya institutlari bilan hamkorlikdagi ishlar tahlil qilinar ekan, ijtimoiy sohalardagi loyihalar aholi turmushi uchun muhimligi, ular o’z muddatida va sifatli amalga oshirilishi kerakligi ta'kidlandi. Sog’liqni saqlash vazirligi tizimida 4 ta, Suv xo’jaligi vazirligida 4 ta, Uy-joy kommunal xizmat ko’rsatish vazirligida 3 ta loyiha bo’yicha ishlar kechikayotgani ko’rsatib o’tildi.

Bunday loyihalarni muvofiqlashtirishni takomillashtirish uchun Jahon banki, Osiyo taraqqiyot banki, Islom taraqqiyot banki, Osiyo infratuzilmaviy investitsiyalar banki, Yevropa tiklanish va taraqqiyot banki, Qishloq xo’jaligini rivojlantirish xalqaro jamg’armasi kabi xalqaro moliya institutlari bilan bevosita ishlaydigan vazirlik va idoralar belgilandi.

Videoselektor yig’ilishida oliy darajadagi tashriflar yakuniga ko’ra tasdiqlangan “yo’l xaritalari” ijrosiga ham e'tibor qaratildi.

Ma'lumki, ular doirasida 700 ga yaqin investitsiya bitimi imzolangan. Hisob palatasi tomonidan kelishuvlarning ma'lumotlar bazasi yaratilgan, ularning ijrosi bo’yicha monitoring va nazorat o’rnatilgan.

Prezidentimiz “yo’l xaritalari”dagi chora-tadbirlarni tez va izchil amalga oshirish, bu borada hukumatlararo komissiyalar faoliyatini jonlantirish zarurligini ta'kidladi.

Vazirlar Mahkamasiga har bir davlat bilan hamkorlik yo’nalishlarining asosiy xususiyatlaridan kelib chiqib, hukumatlararo komissiyalar tarkibini qayta ko’rib chiqish vazifasi qo’yildi.

Keyingi yildan boshlab investitsiya dasturlari uch yillik qilib shakllantirilishi, barcha tarmoqlar va hududlar bunga tayyorgarlikni bugundan boshlashi zarurligi ta'kidlandi.

Muhokama qilingan masalalar bo’yicha muhim vazifalar belgilab berildi.
 

O’zА

06.04.2019 21:28 Chop etish versiyasi

O’zbekiston Respublikasi Prezidenti Shavkat Mirziyoyevning Xalqaro baxshichilik san'ati festivali ochilishiga bag’ishlangan tantanali marosimdagi nutqi

O’zbekiston Respublikasi Prezidenti Shavkat Mirziyoyevning Xalqaro baxshichilik san'ati festivali ochilishiga bag’ishlangan tantanali marosimdagi nutqi
 
Muhtaram festivalь ishtirokchilari!
 
Qadrli do’stlar!
 
Xonimlar va janoblar!
 
Аvvalo, siz, azizlar bilan jonajon O’zbekistonimizda, go’zal Surxondaryo zaminida ko’rishib turganimdan baxtiyorman.
 
Barchangizni Xalqaro baxshichilik san'ati festivalining tantanali ochilishi bilan chin yurakdan muborakbod etaman.
 
Yurtimizda birinchi bor o’tkazilayotgan ushbu san'at bayramida dunyoning 74 ta davlatidan 160 dan ziyod vakillar qatnashmoqda. Ularning orasida atoqli madaniyat arboblari, folklor san'ati namoyandalari, ommaviy axborot vositalari xodimlari borligi bizga katta mamnuniyat yetkazadi.
 
Bugungi festivalimizda ishtirok etayotgan hurmatli mehmonlarimiz: YuNESKOning Osiyo va Tinch okeani boshqarmasi boshlig’i Аndrey Shevelevga, Islom hamkorlik tashkilotining tuzilmasi – АYSESKOning Madaniyat bo’yicha direktori Rxiati Salihga, Jahon hunarmandlar kengashi Osiyo va Tinch okeani mintaqasi rahbari Gada Rida Xijjaviga, Qirg’iz Respublikasi Prezidentining maslahatchisi Sultanbay Raevga, Qozog’iston Respublikasi madaniyat va sport vaziri Аristanbek Muxameto’g’liga, Tojikiston Respublikasi madaniyat vaziri Shamsiddin Orumbekzodaga, Turkmaniston madaniyat vazirining o’rinbosari Kurbanmurat Miradalievga, Аfg’oniston Islom Respublikasining Balx viloyati hokimi Muhammad Ishoq Raxguzar va boshqa xorijiy do’stlarimizga chuqur tashakkur izhor etishga ijozat bergaysiz.
 
Siz, muhtaram mehmonlarimizni biz xalqimiz va madaniyatimizning yaqin do’stlari sifatida qabul qilamiz. Butun el-yurtimiz nomidan barchangizga samimiy hurmat va ehtiromimizni bildiramiz.
 
O’zbekistonga xush kelibsizlar!
 
Аziz do’stlar!
 
Insoniyat yaratgan bebaho madaniyat durdonalari eng avvalo har qaysi millatning folьklor san'atida mujassam topgani hammamizga yaxshi ma'lum. Turli xalqlarning milliy o’zligini, ularning tili va hayot tarzini, an'ana va urf-odatlarini ifoda etadigan baxshichilik san'ati umumbashariy madaniyatning uzviy qismi sifatida barchamiz uchun qadrlidir.
 
Jahon madaniy merosining bu o’lmas asarlari bizga insoniyatning naslu nasabi, tarixiy ildizlari, olijanob ideallari bir ekanini, binobarin, turli millat va elat vakillarining kelajak sari intilishlari ham mushtarak ekanini anglatadi.
 
Аyni vaqtda hozirgi globallashuv davrida, tijorat vositasiga aylangan “ommaviy madaniyat”, shou-biznesning salbiy ta'siri tobora kuchayib borayotgan murakkab zamonda har qanday milliy madaniyatning bulog’i bo’lgan folьklor san'atiga e'tibor va qiziqish, afsuski, susayib borayotgani ham sir emas. Holbuki, folklor san'ati, ta'bir joiz bo’lsa, bu – insoniyatning bolalik qo’shig’idir.
 
Mana shunday noyob va buyuk san'at bugungi kunda shunchaki madaniy yodgorlik namunasiga aylanib, ko’p joylarda unutilib ketayotgani, himoya va muhofazaga muhtoj bo’lib turgani – bu ham davrimizning achchiq haqiqatidir. Bu haqiqat ushbu go’zal va betakror san'atning chinakam fidoyilari sifatida siz, azizlarni hammadan ko’ra ko’proq tashvishga solayotganiga ishonaman.
 
Shu sababli tengsiz ma'naviy boyligimiz bo’lmish mumtoz san'atni, xalq ijodining nodir namunalarini asrab-avaylash va rivojlantirish, uni kelgusi avlodlarga bezavol yetkazish jahondagi ilg’or fikrli olimlar va san'atkorlarning, davlat va jamoat arboblari, barcha madaniyat ahlining ezgu burchidir.
 
Shu ma'noda, biz xalq ijodiyotini, turli o’lkalarda baxshi, jirov, oqin, manaschi, shoir, oshiq kabi nomlar bilan ataladigan, o’z timsolida ham shoirlik, ham sozandalik, ham xonandalik mahoratini mujassam etadigan insonlarning nodir iste'dodini har tomonlama qo’llab-quvvatlashimiz zarur. Bugun o’z ishini boshlayotgan Xalqaro baxshichilik san'ati festivali ayni shunday ulkan va muhim maqsadga qaratilganini alohida ta'kidlamoqchiman.
 
Bu borada, avvalo, baxshichilik san'atining ilmiy-nazariy va amaliy asoslarini chuqur o’rganish va mustahkamlash, uni milliy madaniyatning o’ziga xos “tashrif qog’ozi”ga aylantirish uchun birgalikda jiddiy ish olib borishimiz kerak.
 
Xususan, baxshichilik sohasida shakllangan ijodiy maktablar, “ustoz – shogird” an'analarini qayta tiklash va rivojlantirish, baxshi-shoirlar, folklorshunos olimlar, o’qituvchi va mutaxassislarning ijodiy va ilmiy faoliyatini har tomonlama rag’batlantirish, madaniyat va san'at muassasalari qoshida baxshichilik to’garaklari tashkil etish, baxshi-shoirlar ijodiga keng yo’l ochib berish, to’y-tomoshalar, turli bayram va madaniy tadbirlarda ularning doimiy ishtirokini ta'minlash, shu yo’nalishda xalqaro hamkorlikni kuchaytirish, o’zaro tajriba almashishni yo’lga qo’yish, baxshichilik san'atini keng targ’ib etish uchun axborot-kommunikatsiya texnologiyalaridan, televidenie va Internet imkoniyatlaridan samarali foydalanish, folьklor asarlarining audio va video variantlarini ko’paytirish maqsadga muvofiqdir.
 
Аgar biz bu noyob san'atni saqlab qolish uchun bugun barchamiz birgalikda harakat qilmasak, ertaga, afsuski, kech bo’ladi, kelgusi avlodlar, tarix bizni kechirmaydi.
 
Bu borada O’zbekistonda keyingi yillarda amalga oshirilayotgan ishlar haqida qisqacha to’xtalib o’tishga ijozat bergaysiz.
 
Yurtimizda xalq ijodiyotini asrab-avaylash va yuksaltirish maqsadida mashhur “Аlpomish” dostonining ming yilligi keng nishonlandi. Bugun biz to’planib turgan mana shu go’zal maydonda bu ulug’ badiiy obida sharafiga muhtasham haykal o’rnatildi. Samarqand shahrida atoqli baxshilarimiz xotirasiga bag’ishlangan yodgorlik majmuasi bunyod etildi. Davlatimiz tomonidan “O’zbekiston Respublikasi xalq baxshisi” faxriy unvoni ta'sis qilindi.
 
Termiz shahrida yangi tashkil etilgan baxshilar maktabida, respublikamizdagi bolalar musiqa va san'at maktablarida yuzlab yoshlarimiz milliy folklor san'atini mehr qo’yib o’rganmoqdalar. Yurtimizda 100 tomlik “O’zbek xalq ijodi yodgorliklari” majmuasi nashr etilmoqda. Uning 59 jildi aynan xalq dostonlaridan iborat ekanini qayd etish lozim. Shuningdek, ko’p tomlik “Qoraqalpoq folklori” to’plami ham chop etildi. Bularning barchasi ushbu nodir san'at ma'naviy hayotimizda benihoya muhim o’rin tutishidan dalolat beradi.
 
Shu bilan birga, baxshi-shoirlar tomonidan ijro etilayotgan asarlarni yozib olish, ularni ilmiy o’rganish ishlari muntazam davom etmoqda. Sohaga oid kitob va alьbomlar, filmlar va teleko’rsatuvlar yaratilmoqda. Baxshilarimiz xalqaro ko’rik-tanlovlarda, xorijiy davlatlarda o’tkazilayotgan O’zbekiston madaniyati kunlarida munosib ishtirok etib kelayotgani el-yurtimizni mamnun qiladi.
 
Аlbatta, bunday yutuqlar o’z-o’zidan, bo’m-bo’sh zaminda paydo bo’lgan emas. 
 
O’zbek baxshichilik maktabi dunyoga Ergash Jumanbulbul o’g’li, Islom shoir, Fozil Yo’ldosh o’g’li, Po’lkan shoir, Bola baxshi, Esemurat jirov, Sherna baxshi, Mardonaqul Аvliyoqul o’g’li, Qodir baxshi Rahimov singari mashhur namoyandalarni bergani bilan har qancha faxrlansak arziydi. Bugungi kunda ana shu ijodiy an'analar ularning izdoshlari bo’lmish Shomurod Tog’aev, Shoberdi Boltaev, Аbdunazar Poyonov, Qahhor va Аbdimurod Rahimovlar, Qalandar baxshi, Gulnara Аllembergenova, G’ayratdin Otemuratov, Shodmon Xo’jamberdiev, Ilhom Norov kabi o’nlab iste'dodli ijrochilar tomonidan yanada boyitilmoqda.
 
Ushbu quvonchli ayyomda baxshilik san'atini ilmiy o’rganishdek muhim ishga katta hissa qo’shgan atoqli shoir Hamid Olimjon, Hodi Zarif, Muzayyana Аlaviya, Mansur Аfzalov, Buyuk Karimiy, Zubayda Husainova singari fan arboblarining xotirasini hurmat bilan yod etamiz. Bugun ularning ishlarini munosib davom ettirayotgan To’ra Mirzaev, Jalg’as Xushniyozov, Safarboy Ro’zimboev, Shomirza Turdimov, Mamatqul Jo’raev, Toshtemir Turdiev, Jabbor Eshonqulov va boshqa jonkuyar olimlarimizning nomlarini minnatdorlik bilan tilga olamiz.
 
Аyni paytda o’zbek milliy folklor san'atini chuqur o’rganib, uni dunyo miqyosida keng targ’ib etib kelayotgan koreyalik Ing-Yong O, germaniyalik Karl Rayxil, turkiyalik Fikrat Turkman, Selami Fidakor singari xorijiy olimlarga samimiy rahmat aytamiz.
 
Qadrli festival ishtirokchilari!
 
Biz ushbu nufuzli anjumanni aynan ko’hna va navqiron Surxon o’lkasida o’tkazayotganimiz bejiz emas, albatta.
 
Surxondaryo deganda, avvalo, ulug’ aziz-avliyolar, allomalarga vatan bo’lgan, mard va olijanob, oriyatli el yashaydigan tabarruk zamin ko’z o’ngimizda namoyon bo’ladi.
 
Ko’hna Zarautsoy va Teshiktosh g’orlari, Bobotog’ va Boysundagi petroglif rasmlar, Baqtriya va Kushon kabi davlatlar, Dalvarzintepa, Kampirtepa, Xolchayon singari noyob yodgorliklar bu zamindagi qadimiy tsivilizatsiya va madaniyatdan guvohlik beradi.
 
Vohaning go’zal tabiatini, Oltinsoy, Sangardak, Xonjizza, Sayrob, Darband kabi suluv go’shalarini bir bora ko’rgan, bepoyon qir-adirlarda baxshilardan doston va termalar tinglagan inson bu diyorga umrbod maftun bo’lib qoladi.
 
Surxondaryo – azaldan baxshilar yurti sifatida nom qozongan. Mamlakatimizning Qoraqalpog’iston Respublikasi, Qashqadaryo, Samarqand, Jizzax, Xorazm viloyatlari bilan bir qatorda Surxondaryo, xususan, Sherobod dostonchilik maktabi butun mintaqamizda ma'lum va mashhur.
 
Xalqimizning fidokorona mehnati bilan Surxondaryo O’zbekistonning eng obod hududlaridan biriga, zamonaviy ilm-fan, madaniyat va turizm maskaniga, mana endi xalqaro baxshichilik san'ati markaziga aylanib borayotgani barchamizni quvontiradi.
 
San'at va musiqani chin dildan sevadigan, ijod ahlini yuksak qadrlaydigan Surxon eli ushbu anjumanni katta shodu xurramlik bilan kutib olmoqda.
 
Bugungi davramizda jahonning uzoq va yaqin mamlakatlaridan tashrif buyurgan o’nlab mashhur baxshilar, folьklor guruhlari, sohaning jonkuyar namoyandalarini ko’rib turganimizdan g’oyat xursandmiz.
 
Kelinglar, aziz do’stlar, ularni chin qalbimizdan qutlab, barchalariga ijodiy yutuqlar tilab, hurmat va olqishlarimizni izhor etaylik!
 
Hurmatli yurtdoshlar!
 
Аziz mehmonlar!
 
Sizlarning ishtirokingizda ochilayotgan ushbu festivalь dunyodagi eng nufuzli san'at anjumanlari qatoridan mustahkam o’rin egallaydi, deb ishonaman.
 
Baxshilar nafaqat xalq o’tmishining aks-sadosi, ayni paytda bugungi kunning ham jarangdor ovozidir.
 
Go’zal yurtimiz hayoti bilan tanishgan siz, azizlar o’z fikr va tuyg’ularingiz haqida, bag’rikeng va mehmondo’st xalqimiz, uning madaniyati va betakror qadriyatlari haqida yangi-yangi qo’shiq va dostonlar yaratishingizga tilakdoshmiz.
 
Festival doirasida o’tkaziladigan xalqaro ilmiy-amaliy konferentsiya ishiga ham muvaffaqiyatlar tilayman.
 
Fursatdan foydalanib, bugungi tantanamizda qatnashayotgan xorijiy davlatlarning muhtaram elchilariga, xalqaro tashkilotlarning vakillariga samimiy minnatdorchilik bildiraman.
 
Аziz vatandoshlar!
 
Bugungi san'at va nafosat bayramini baland saviyada o’tkazish uchun astoydil mehnat qilgan barcha-barcha insonlarga, mehmondo’st va olijanob Surxondaryo ahliga chin yurakdan tashakkur bildirishga ruxsat etgaysiz.
 
Barchangizga sihat-salomatlik, oilaviy baxt, yangi yutuqlar yor bo’lsin!
 
E'tiboringiz uchun rahmat.
 
uza.uz

Birlashgan Arab Amirliklari poytaxti Abu-Dabi xalqaro aeroportida davlatimiz rahbarini BAA Bosh vaziri oʻrinbosari, Prezident ishlari boʻyicha vazir Shayx Mansur bin Zoid Ol Nahayon kutib oldi. Bu haqida Oʻzbekiston respublikasi Prezidenti matbuot xizmati maʼlum qildi

Aeroportda tomonlarning qisqa suhbati boʻlib oʻtdi. Unda oliy darajadagi uchrashuvlar kun tartibiga kiritilgan ikki tomonlama hamkorlikka oid dolzarb masalalar koʻrib chiqildi. 
 
Shavkat Mirziyoyev ertaga Abu-Dabi Amirligi valiahdi, Birlashgan Arab Amirliklari Qurolli kuchlari Oliy bosh qoʻmondoni oʻrinbosari Shayx Muhammad bin Zoid Ol Nahayon bilan muzokara oʻtkazadi.

Shavkat Mirziyoev Navoiy viloyatini investitsiya va innovatsiyalar hududiga aylantirishni taklif qildi

 
Prezident Shavkat Mirziyoev Navoiy viloyati faollari ishtirokida bo‘lib o‘tgan yig‘ilishda viloyatni kompleks rivojlantirishga qaratilgan dolzarb vazifalarni belgilab berdi. 
 
Bu haqda O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Matbuot xizmati ma’lum qildi.
 
Navoiy viloyati yalpi hududiy mahsulot bo‘yicha ilg‘or o‘rinlarda bo‘lsa-da, mavjud rezerv va imkoniyatlardan to‘la foydalanilmayotgani ta’kidlandi. Viloyat iqtisodiyoti asosan bir nechta yirik korxonalarga bog‘liq bo‘lib qolgani, kichik biznes va xususiy tadbirkorlik yetarli darajada rivojlanmagani ko‘rsatib o‘tildi. 
 
– Viloyatda tadbirkorlikni rivojlantirishga jiddiy turtki berish maqsadida, bu yerda shunday eng qulay va jozibador biznes muhitini yaratish kerakki, nafaqat mahalliy aholi, balki boshqa viloyatlar aholisi ham bu yerga kelib, tadbirkorlik bilan shug‘ullanishga intilsin. Endi Navoiy viloyati – tadbirkorlar viloyati bo‘lishi kerak, – dedi Shavkat Mirziyoev. 
 
Davlatimiz rahbari shu maqsadda Navoiy viloyatini eksportga yo‘naltirilgan innovatsion va yuqori texnologiyali ishlab chiqarishlar bo‘yicha erkin iqtisodiy zonaga aylantirishni taklif qildi. Qayd etilganidek, buning uchun Bosh vazir o‘rinbosari rahbarligida maxsus komissiya tuzilib, mazkur iqtisodiy zona ishtirokchilariga beriladigan imtiyoz va yengilliklar tizimi belgilanadi.
 
Yig‘ilishda investitsiyalarni faol jalb qilib, yangi zamonaviy korxonalar tashkil etish va aholini ish bilan ta’minlash masalalariga alohida e’tibor qaratildi. 
 
Navoiy viloyatida 2019-2020 yillarda umumiy qiymati 26 trillion 368 milliard so‘mlik 511 ta investitsiya loyihasidan iborat dastur ishlab chiqilgani ma’lum qilindi.
 
Mazkur dastur doirasida 1 milliard dollar to‘g‘ridan-to‘g‘ri xorijiy investitsiya va kreditlarni o‘zlashtirib, 17 ming 400 ta yangi ish o‘rni yaratish rejalashtirilgan.
 
Jumladan, Navoiy issiqlik elektr stansiyasi, “Qizilqumsement”, “Navoiyazot” aksiyadorlik jamiyatlari va boshqa tarmoqlarda 12 ta yirik loyiha amalga oshirilishi belgilangan. 
 
Davlatimiz rahbari qishloq xo‘jaligidagi imkoniyatlarni ham tahlil qilib, paxtadan bo‘shagan maydonlarda bozorbop meva-sabzavotlar yetishtirish, tikuv-trikotaj mahsulotlari ishlab chiqarish va qorako‘l teri tayyorlashni ko‘paytirib, eksport hajmini oshirish bo‘yicha topshiriqlar berdi.
 

 

O‘zA

Sud hujjatlari va boshqa organlar hujjatlarini ijro etish samaradorligini yanada oshirish chora-tadbirlari toʻgʻrisida

Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining

qarori

Ijro tartib-taomillarini yanada soddalashtirish, sud hujjatlari

va boshqa organlar hujjatlarini soʻzsiz va oʻz vaqtida ijro etishni taʼminlash, jismoniy va yuridik shaxslarning huquqlarini samarali himoya qilish hamda ijro ishi yurituvida sansalorlikka chek qoʻyish, shuningdek, 2017-2021 yillarda Oʻzbekiston Respublikasini rivojlantirishning beshta ustuvor yoʻnalishi boʻyicha Harakatlar strategiyasini “Faol investitsiyalar va ijtimoiy rivojlanish yili”da amalga oshirishga oid Davlat dasturida belgilangan vazifalarini amalga oshirish maqsadida:

1. Oʻzbekiston Respublikasi Oliy sudi, Bosh prokuraturasi, Adliya vazirligi va Oʻzbekiston Respublikasi Advokatlar palatasining 2019 yil 1 apreldan boshlab sud hujjatlari va boshqa organlar hujjatlarini majburiy ijro etish jarayoniga mediatsiya institutini joriy etish toʻgʻrisidagi quyidagilarni nazarda tutuvchi taklifi qabul qilinsin:

sud hujjatlari va boshqa organlar hujjatlarini majburiy ijro etish jarayonida mediatsiya tartib-taomilini amalga oshirish undiruvchining arizasi boʻyicha oʻn besh kundan koʻp boʻlmagan muddatga ijro ishi yuritishni toʻxtatib turish uchun asos hisoblanadi;

tomonlar oʻrtasida ijro predmetiga doir kelishuvga kelmaslik, shuningdek, tomonlardan birining mediatsiyani davom ettirishdan voz kechishi yoki uni amalga oshirish muddatining tugashi ijro ishi yuritishni qaytadan tiklash uchun asos hisoblanadi. Bunda mediatsiya tartib-taomilini takroran amalga oshirishga yoʻl qoʻyilmaydi;

tomonlar oʻrtasida ijro ishining har qanday bosqichida mediatsiya tartib-taomilini amalga oshirish natijalari boʻyicha ijro predmetiga doir kelishuv rasmiylashtirilgan hollarda davlat ijrochisi ijro ishi yuritishni tugatadi;

mediatsiya tartib-taomilini amalga oshirish jarayoniga davlat ijrochisi va davlatning boshqa organlari vakillarining aralashuvi taqiqlanadi.

2. Belgilab qoʻyilsinki, 2019 yil 1 iyundan boshlab:

ijro ishi yuritishni qoʻzgʻatish toʻgʻrisidagi masala ijro hujjati kelib tushgan vaqtdan boshlab bir ish kuni ichida hal etiladi;

ijro harakatlarini amalga oshirishga toʻsqinlik qiluvchi holatlar mavjud boʻlgan taqdirda, mazkur harakatlar qarzdorning arizasiga yoki davlat ijrochisining oʻz tashabbusiga koʻra koʻpi bilan ikki marta kechiktiriladi;

ijro harakatlarini bajarishda yuzaga kelgan masalalarni tushuntirish uchun davlat ijrochisi tomonidan tayinlanganmutaxassis ijrochining qarori bilan tanishgan kundan boshlaboʻn besh ish kuni ichida yozma xulosa taqdim etishga majbur.

3. 2019 yil 1 oktyabrdan boshlab shunday tartib oʻrnatilsinki, unga muvofiq:

a) Oʻzbekiston Respublikasi Bosh prokuraturasi huzuridagi Majburiy ijro byurosi (keyingi oʻrinlarda – Majburiy ijro byurosi) Ijro hujjatlarining yagona elektron bazasini(keyingi oʻrinlarda – Yagona elektron baza) yuritadi, unga tegishli maʼlumotlar bazasi tizimlari bilan integratsiya qilish yoʻli bilan quyidagilar kiritib boriladi:

ijro organlari yurituviga kelib tushgan barcha ijro hujjatlari;

maʼmuriy huquqbuzarlik toʻgʻrisidagi ishlarni koʻrib chiqishga vakolati boʻlgan organlar (mansabdor shaxslar) tomonidan solingan va undirilgan maʼmuriy jarimalar haqidagi maʼlumotlar;

b) maʼmuriy huquqbuzarlik toʻgʻrisidagi ishlarni koʻrib chiqishga vakolati boʻlgan organlar (mansabdor shaxslar)ning qonun hujjatlarida belgilangan muddat davomida ixtiyoriy tartibda bajarilmagan maʼmuriy jarimalarni qoʻllash toʻgʻrisidagi qarorlari majburiy ijro etish uchun elektron hujjat koʻrinishida avtomatik ravishda Majburiy ijro byurosining axborot tizimiga yuboriladi;

v) ijro hujjatlarida undiruvchi yoki qarzdorning elektron pochtasi yoki telefon (mobil) raqami (agar ular sudga yoki ijro hujjatini bergan boshqa organ (mansabdor shaxs)ga taqdim etilgan boʻlsa) haqidagi maʼlumotlar mavjud boʻlgan taqdirda, ijro ishi yuritishni qoʻzgʻatish toʻgʻrisidagi xabarnoma uning joʻnatilganligi va qabul qilinib olinganligi faktlarini qayd etish imkonini beruvchi maxsus avtomatlashtirilgan tizimdan foydalangan holda elektron pochtaga yoki mobil aloqa vositalari orqali qisqa xabar (SMS) koʻrinishidayoʻllanadi;

g) Toshkent shahrining Yakkasaroy tumani va Navoiy shahriMajburiy ijro byurosi boʻlimlarida tajriba sifatida ijro hujjatlarini avtomatlashtirilgan tizim orqali davlat ijrochilari oʻrtasida avtomatlashtirilgan taqsimlash tartibi joriy etiladi.

Oʻzbekiston Respublikasi Bosh prokuraturasi 2020 yil 1 martga qadar tajriba natijalariga koʻra mazkur amaliyotni Majburiy ijro byurosining boshqa boʻlinmalarida joriy etish boʻyicha asoslantirilgan takliflar kiritsin.

4. Majburiy ijro byurosi 2019 yil 1 oktyabrdan oʻz rasmiy veb-saytida bepul asosda quyidagilarni nazarda tutuvchi ijro harakatlari amalga oshirilishining avtomatlashtirilgan monitoringi boʻyicha davlat interaktiv xizmati koʻrsatish tizimini joriy etsin:

har bir ijro hujjatiga maʼlumotlarning xavfsizligini taʼminlaydigan yagona identifikatsiya raqami (kodi)ni berish;

avtomatlashtirilgan monitoring tizimiga ijro harakatlarini amalga oshirishning borishi va ijro ishi yuritishning barcha bosqichlari, shuningdek, Majburiy ijro byurosi tomonidan koʻrilayotgan choralar hamda bajarilayotgan ijro harakatlari toʻgʻrisidagi maʼlumotlarni doimiy kiritib borish;

Internet tarmogʻi orqali yagona identifikatsiya raqami (kodi)dan foydalangan holda undiruvchi va qarzdor tomonidan ijro harakatlarini amalga oshirishning borishini barcha bosqichlarda kuzatish, shuningdek, mavjud qarzni onlayn tarzda toʻlash va bir vaqtning oʻzida ijro hujjati talablarining bajarilganligini qayd etish imkoniyatini yaratish.

Belgilansinki, ijro harakatlari amalga oshirilishining avtomatlashtirilgan monitoringi boʻyicha davlat interaktiv xizmati Oʻzbekiston Respublikasi Yagona interaktiv davlat xizmatlari portali (keyingi oʻrinlarda – YAIDXP) orqali ham koʻrsatiladi.

5. Majburiy ijro byurosi:

a) bir oy muddatda shartnoma-vositachilik asoslarida sotishga topshiriladigan mol-mulkni internet-doʻkonlar orqali sotish tartibini joriy etish toʻgʻrisidagi quyidagilarni nazarda tutuvchi takliflarni kiritsin:

ijro ishi yuritish davomida xatlangan mol-mulkni sotishga Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining 2018 yil 14 maydagi “Elektron tijoratni jadal rivojlantirish chora-tadbirlari toʻgʻrisida”gi PQ–3724-son qaroriga muvofiq Elektron tijorat ishtirokchilarining milliy reyestriga kiritilgan, tovarlar harakatini monitoring qilishning elektron tizimini joriy etgan va tovarlarni xaridorga yetkazib berish uchun zarur logistika imkoniyatlariga ega boʻlgan tadbirkorlik subyektlarini keng jalb qilish;

mol-mulkni mobil ilovalar va elektron toʻlov tizimlari orqali xarid qilish imkoniyatini yaratish;

b) Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti huzuridagi Loyiha boshqaruvi milliy agentligi va Oʻzbekiston Respublikasi Davlat aktivlarini boshqarish agentligi bilan birgalikda ikki oy muddatda:

undirish qaratilgan mol-mulk “E-IJRO AUKSION” yagona elektron savdo maydonchasiga qoʻyilgan paytdan boshlab sotilishigacha boʻlgan harakatini monitoring qilish imkonini beruvchi mol-mulk hisobini yuritishning yagona elektron axborot tizimini;

“E-IJRO AUKSION” yagona elektron savdo maydonchasida xarid qilingan mol-mulk uchun elektron, shu jumladan, xalqaro toʻlov tizimlaridan foydalangan holda onlayn toʻlov qilish imkoniyatini joriy etsin.

7. Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti huzuridagi Loyiha boshqaruvi milliy agentligi Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi, Moliya vazirligi hamda boshqa manfaatdor vazirlik va idoralar bilan birgalikda uch oy muddatda ijro ishi yuritishda undiriladigan davlat bojlari, maʼmuriy jarimalar va boshqa toʻlovlarni elektron toʻlov tizimlaridan foydalangan holda toʻlash boʻyicha davlat xizmatini koʻrsatish uchun YAIDXPda alohida platformani yaratish choralarini koʻrsin.

8. Oʻzbekiston Respublikasi Ichki ishlar vazirligi akademiyasi Majburiy ijro byurosi bilan birgalikda Majburiy ijro byurosi xodimlarini operativ-qidiruv yoʻnalishida tayyorlash, qayta tayyorlash 
va malakasini oshirish boʻyicha bepul asosda maxsus kurslar tashkil etish choralarini koʻrsin.

9. Oʻzbekiston Respublikasi Bosh prokuraturasi:

a) uch oy muddatda sud hujjatlari va boshqa organlarning hujjatlarini ijro etish sohasidagi, shuningdek, ularning toʻgʻridan-toʻgʻri amal qilishini taʼminlash borasidagi protsessual normalarni tizimlashtirishni nazarda tutuvchi Oʻzbekiston Respublikasining Ijro ishini yuritish toʻgʻrisidagi kodeksi loyihasini ishlab chiqsin va belgilangan tartibda Oʻzbekiston Respublikasi Oliy Majlisi Qonunchilik palatasiga kiritsin;

b) uch oy muddatda:

Majburiy ijro byurosiga jismoniy va yuridik shaxslardan “ishonch telefoni” orqali, shuningdek, elektron tarzda kelib tushadigan murojaatlar oʻz vaqtida va sifatli koʻrib chiqilishi ustidan tizimli nazorat olib borishga qaratilgan dasturiy taʼminotni;

davlat ijrochilarining sud hujjatlari va boshqa organlarning hujjatlarini majburiy ijro etishni taʼminlash boʻyicha samaradorlik 
va natijadorlikning asosiy koʻrsatkichlarini (KPI), shuningdek, ular faoliyatini baholash, xizmat boʻyicha koʻtarish, ragʻbatlantirish va intizomiy javobgarlik choralarini qoʻllashda ushbu koʻrsatkichlarni qoʻllash tartibini;

Oʻzbekiston Respublikasi Bosh prokuraturasi akademiyasida tizimli ravishda davlat ijrochilarining malakasini oshirish dasturlarini ishlab chiqsin va joriy etsin;

v) manfaatdor idoralar bilan birgalikda uch oy muddatda sud tomonidan maʼmuriy jarimaga tortish holatlaridan tashqari, jarimaga tortish toʻgʻrisidagi qaror topshirilgan sanadan boshlab oʻn besh kun ichida jarima miqdorining 70 foizi huquqbuzar tomonidan ixtiyoriy ravishda toʻlangan taqdirda u qolgan summani toʻlashdan ozod etilishini nazarda tutuvchi maʼmuriy jarimaga tortish toʻgʻrisidagi qarorlarni ijro etishning soddalashtirilgan tartibini joriy etish haqidagi takliflarni Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasiga kiritsin.

Bunda quyidagi holatlarda jarimaga tortish toʻgʻrisidagi qarorlarni ijro etishning soddalashtirilgan tartibi qoʻllanilmasligi nazarda tutilsin:

maʼmuriy jarimaga tortish toʻgʻrisidagi qaror ustidan shikoyat qilinganda yoki protest keltirilganda;

maʼmuriy jazo qoʻllanilganidan keyin bir yil davomida xuddi shunday huquqbuzarlik takroran sodir etilganida;

g) har chorakda Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasiga ijro ishini yuritish holati toʻgʻrisida maʼlumot hamda soha faoliyatini takomillashtirish boʻyicha takliflar kiritib borsin.

10. Belgilansinki, mazkur qarorda nazarda tutilgan chora-tadbirlarni moliyalashtirish Majburiy ijro byurosi va sud hokimiyati organlarini rivojlantirish jamgʻarmalari mablagʻlari, shuningdek, xalqaro moliyaviy institutlar va donor tashkilotlarning grantlari, texnik koʻmak mablagʻlari, shuningdek, qonun hujjatlarida taqiqlanmagan boshqa manbalar hisobidan amalga oshiriladi.

11. Oʻzbekiston Respublikasi Bosh prokuraturasi bir oy muddatda 
qonun hujjatlariga ushbu qarordan kelib chiqadigan oʻzgartirish va qoʻshimchalar toʻgʻrisida takliflar kiritsin.

12. Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasi huzuridagi Axborot va ommaviy kommunikatsiyalar agentligi, Oʻzbekiston Milliy teleradiokompaniyasi Majburiy ijro byurosi bilan birgalikda mazkur qarorning mazmun-mohiyatini ommaviy axborot vositalarida keng yoritilishini taʼminlasin.

13. Mazkur qarorning ijrosini nazorat qilish Oʻzbekiston Respublikasining Bosh vaziri A.N.Aripov va Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti maslahatchisining birinchi oʻrinbosari B.M.Mavlonov zimmasiga yuklansin.

Oʻzbekiston Respublikasi

Prezidenti                                                  Sh.MIRZIYOYEV

Toshkent shahri,

2019 yil 12 mart

OVOZ BERISH
Ishonch telefonlarining xizmatini baholang:
 
A'lo
Yaxshi
Qoniqarli
Yomon

Моё мнение

Korrupsiyaga qarshi kurash

Tugmani bosing Tinglash